Het boek ‘Trends, Herkennen, Begrijpen, Gebruiken, Creëren’ weergeeft alle informatie die ik nodig heb, bedankt.
Roel van Venrooy
Fons Maenhoudt is een inspirerende persoonlijkheid die een werkend en diepgaand model heeft ontwikkeld om trends te verklaren. Niet de mooie presentaties en oneliners staan centraal maar juist een bewust gebruik en verdieping in wat trends kunnen betekenen om verandering te realiseren of tegelijkertijd de behoefte om (niet) te veranderen te begrijpen. Zowel in theorie en praktijk toepasbaar.
Opleider Hanzehogeschool, – Instituut voor Sportstudies – Dinant Roode
Wat een fantastisch boek hebben jullie geschreven over trends. ‘Trends herkennen, begrijpen, gebruiken, creëren’ is een aanrader voor iedereen. Ik heb het mijn medestudenten dan ook zeker aanbevolen.
Student Media & Entertainment Management aan hogeschool InHolland in Rotterdam. – Jeffrey van Sluijs
Het model dat Fons Maenhoudt hanteert moet je even goed tot je door laten dringen, maar wanneer dit eenmaal is binnengekomen is het meteen duidelijk waarom zijn bedrijf Trendsverklaard heet. Praktische oefeningen laten je ervaren dat je geen invulling of interpretaties moet hebben tijdens het watchen. Theoretische modellen worden door duidelijke voorbeelden (korte videofilmpjes) omgezet naar de werking zoals het in het dagelijks leven uitpakt. Theoretische modellen worden door duidelijke voorbeelden (korte videofilmpjes) omgezet naar de werking zoals het in het dagelijks leven uitpakt.
Concept & Director – Ifthen – Mark Martens
Fons Maenhoudt heeft toen ons bedrijf ‘gescand’ en een uitgebreid rapport gemaakt. Dat was bijzonder interessant. Zelf zagen we wel bepaalde veranderingen aankomen, maar Fons keek in de eerste plaats met heel andere ogen, van buitenaf. En Fons kijkt grens- en branche-overschrijdend. Dat voegt veel toe. Achteraf hebben wij vaak tegen elkaar gezegd: Die Fons heeft het toch wel goed gezien.
Villa Culina & eKeuken – Martin en Hennie Koole
Fons heeft met zijn open blik en onconventionele benadering een scan gedaan van mijn winkel. Een heel groot deel van zijn aanbevelingen heb ik met succes toegepast. Door zijn enthousiasme en zijn manier van werken ben ik ook anders ‘tegen de wereld/zaak/leven’ aan gaan kijken. Een absolute verrijking voor zowel zakelijk als prive.
Hoedenzaak Jos van Dijck – Francesco Baldi
Voor de masterclass zag ik de wereld van “trends” vaak als moeilijk te hanteren gebeurtenissen of initiatieven van hippe jongelui. Door je indeling in Macro, Mini en Micro trends wordt de “brij” van trends hanteerbaar en met de trendcyclus en vooral de trendcirkel snap en herken ik nu ook beter trends in het dagelijks leven. En daardoor wordt het echt leuk! Bij heel veel zaken op het nieuws vraag ik me nu meteen af in welke fase van de trendcirkel dit zit. Hierdoor ben ik in het dagelijks leven veel bewuster maar vooral ook alerter naar ontwikkelingen en veranderingen gaan kijken.
Senior Scientist – Global Research & Development – Heineken – Harold Vlooswijk
Dankzij Monique, mijn vriendin, die als styliste het boek ook met veel interesse heeft gelezen (zij is degene die het aanschafte) ben ik tijdens de zomervakantie als een bezetene door je boek geraasd. Het blijft me nog steeds erg boeien.
Punkmedia – Henk-Jan Winkeldermaat